Tijdens een spiegelbijeenkomst leren professionals van de ervaringen van hun patiënten/cliënten/inwoners/leerlingen. Keer op keer blijkt deze methode zeer indrukwekkend, motiverend en effectief. Dat komt omdat de professionals de ervaringen uit eerste hand horen én omdat ze al hun aandacht kunnen richten op het luisteren. Tijdens de tweedaagse training leer je op een professionele manier spiegelbijeenkomsten te organiseren en begeleiden.
We leren je technieken om explorerend vragen te stellen, hoe je de juiste cliënten aan tafel krijgt én hoe jouw organisatie deze waardevolle feedback kan gebruiken om zichzelf te verbeteren. Ook ervaar je tijdens deze training hoe het is om als toehoorder feedback te krijgen.
Samen met 4-6 collega’s nemen we je mee in de technieken en vaardigheden om een spiegelbijeenkomst te leiden. Theorie en praktijk wisselen elkaar af. Tijdens de oefeningen simuleren we verschillende situaties die zich voor kunnen doen en leer je hoe je de ervaringen en kritiek van de deelnemers goed uitvraagt en ruimte geeft aan hun emoties.
Mensen werkzaam in het sociaal domein.
De training wordt gegeven door Loes ter Horst of Annemiek Nieuwstraten van De Xpeditie. Voor professionals in de jeugdzorg is de training geaccrediteerd door de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ). Voorafgaand aan de training ontvang je een beknopte handleiding. Het is handig om die voor de start van de training gelezen te hebben. Tussen de twee trainingsdagen door is er een (online) oefenopdracht die zelfstandig in groepsverband wordt uitgevoerd.
Wil jij je inschrijven voor deze opleiding? Log hier in. Ben je nieuw bij Jeugdzorgleert? Registreer je dan hier.